בשבילי רק ישראלי: כך משלבים מעצבים מוצרי עיצוב מקומיים

לרשותם של מעצבי פנים עומדים חנויות שופעות אביזרים ואתרי קניות ברשת, אבל לא פעם הם מעדיפים לתמוך ביצירה מקומית ובוחרים בעבודות תוצרת הארץ

כיתות הרגליים שאנו מבצעים לקראת אבזור הבית יכול להימשך שעות ולהתפרס על פני ימים ושבועות. אתרי האינטרנט בחו"ל פתוחים בפנינו להזמנות וחוסכים לנו זמן ניכר, חנויות העיצוב מייצרות תוצרת מקומית או מייבאות פריטים מחו"ל, אבל ממש כאן אצלנו מתקיימת סצינת עיצוב מקורית ומקומית, שהמעצבים אינם פוסחים עליה. ביקשנו ממעצבי פנים לשתף אותנו במוצרים הישראליים שאותם בחרו לשלב בבתים שעיצבו.

 

אמבטיית עץ מפנקת


הבחירה של חופית גלעד: אמבטיית עץ של יעקב חזיזה

 

בחדר השינה שהעיצוב בו שואב השראה מהטבע ומתקיים בו משחק בין חומרים טבעיים באווירת אבן, עץ, מים ואור, ביקשה המעצבת ליצור הרגשה של יחידה עצמאית ומפנקת. "הורדנו קירות כדי להפוך את החדר לחלל אחד, פתחנו חלון קטן, והוא הפך לדלת גדולה אל החצר על מנת ליצור חיבור בין חוץ לפנים ולהכניס אור נעים. לבסוף החלטנו להכניס את אלמנט המים בדרך מפנקת ועשינו פינת אמבטיה אסתטית ומיוחדת להשלמת האווירה". האמבטיה עשויה בירץ' (שכבות של עץ ליבנה) ועשויה בידיו של הנגר-אמן יעקב חזיזה.

 

אמבטיית עץעיצוב: חופית גלעד. צילום: דוינה פיינברג זגורי

 

 

אגרטל עם פריזורה 


הבחירה של יונית שטרן: גלריית MOMME

 

לדירה שעברה הום סטיילינג נבחרו פריטים של גלריית MOMME ממושב הודיה ליד אשקלון, המייצרת פריטים בלעדיים. "העדפתי סגנון נקי אבל עם איזשהו טוויסט. מצד אחד רציתי לשמור על המונוכרומטיות של הדירה, ומצד שני להוסיף לה כתמי צבע דומיננטיים. כשהגעתי לגלריה היה שם מבחר משגע של דברים שקלעו בדיוק למה שחיפשתי והשתלבו מצוין עם הקונספט של הדירה". האגרטל בצורת ראש ויש לו כלי פנימי למים וחורים בקרקפת, בהם שוזרים את הפרחים. גובהו 34 ס"מ, הוא עשוי פיברגלס ומגיע בשני צבעים: שחור מאט ולבן מבריק.

 

אגרטל שהראש הוא פרחיםעיצוב: יונית שטרן. צילום: שירה גנני

 

 

קיר משרביות


הבחירה של קרן רוזנר: משרבייה לגבס של דקובריק

 

בבית ותיק, במבנה שעבר תמ"א 38, נוספו במהלך השיפוץ שני חדרים ומרפסת. כל החללים קיבלו התייחסות מיוחדת לאור גודלם, והושם דגש על מציאת פתרונות אחסון יצירתיים לצד עיצוב נעים וכיפי עבור שלוש הבנות ועבור ההורים. הבית עוצב בסגנון כפרי, ולכן נעשו כל הבחירות בהתאמה, מהמטבח ועד לפרטי הריהוט וגופי התאורה. בתכנון גובל הסלון עם הכניסות לחדרי השינה, ולכן יצרה המעצבת מעין מסדרון מאריחי דקובריק במיקס של דגמים שונים בצבעוניות מעודנת של גווני תכלת, אבן ושמנת. "בתחילת הפרויקט יצרנו בתוכניות את קיר הדקובריקים, והלקוחה חששה מעט. היום היא מציינת בגאווה שזהו הדבר האהוב עליה בשיפוץ עם מראה מרשים בכניסה לדירה".

 

קיר משרביותעיצוב: קרן רוזנר. צילום: ערן תורג'מן

 

 

מנורת קיר מקשטת


הבחירה של רות ברוידא: מנורת high/light של סטודיו קונקשנס

 

שתי מנורות high/light לתליית על הקיר השתלבו משני צידי קיר הטלוויזיה, לצד בריקים וקמין והצליחו לתת את הטאץ' המודרני בבית ששילב סגנון כפרי וסקנדינבי גם יחד. פשטות המנורות אפשרה להן להשתלב כחלק מכל הקיר הגדול הן כקישוט והן כתאורת אווירה. "את המנורה ראיתי באחד הירידים שבהם הופיע הסטודיו, ולאחר ששלחתי תמונה לדיירת, היה ברור לשתינו כי היא הולכת להשתלב בבית במקום מרכזי".

 

מנורת קירעיצוב: רות ברוידא. צילום: אבי מורג

 

 

אמנות מינימליסטית


הבחירה של ניצן הורוביץ: תמונה של רוני בן שמחון

 

סלון הדירה מהווה חלק אינטגרלי מ-OPEN SPACE, הכולל את פינת האוכל והמטבח. המעצב הקפיד להשתמש בחומרים טבעיים כדוגמת ברזל, אמייל ובדים משופשפים, בצבעוניות טבעית ומונוכרומטית. "הרעיון היה ליצור מראה פתוח, אוורירי ולופטי. כדי לתת הדגשי צבע ומראה עשיר בחרנו להשתמש בהדפסים בעלי גרפיקה, שמעצימים את האפקט הוויזואלי, בשטיח ובאקססוריז. את הצבעוניות המונוכרומטית שברנו עם הדגשי צבע, שאינם משתלטים אלא נותנים הדגש לעיצוב נקי ועם זאת פחות מחייב". לדירה נבחרה יצירה של האמן רוני בן שמחון. "העבודה, ממש כמו הבית עצמו, שימשה כקנבס נקי, עליה אלמנטים ודמויות בתנועה דינמית המשדרות הרמוניה. היא התאימה לקונספט הכללי, משום שהיא אינה משתלטת, אלא משתלבת באמירה ובצבעוניות הבולטת והמינימליסטית".

 

תמונה של רוני בן שמחוןעיצוב: ניצן הורוביץ. צילום: עודד סמדר

 

 

שעון קיר צבעוני


הבחירה של שני רינג: שעוני Time Line של סטודיו ThreeFourDesign

 

בבית ברמת גן חיפשה המעצבת שעון קיר שייתן מענה מיוחד ושונה ביחס למה שיש כיום בשוק. "גם אני וגם הלקוחות שלי מאוד אהבנו את השעונים, עד כדי כך שבחרנו בשני צבעים – צהוב לאזור הציבורי ולבן בחדר הילדה. זו הייתה התאמה מושלמת גם מבחינת הצבעים שבחרנו לדירה". השעון עשוי עבודת יד בשילוב של מתכת (צבועה בתנור) יחד עם עץ. הוא מגיע בחמישה צבעים: שחור, לבן, צהוב, מנטה ובורדו, וניתן לתלות אותו לרוחב או לאורך. להשיג בחנות הסטודיו, סלמה 79 פינת הקישון תל אביב.

 

שעון קיר

 

שעון קיר מעוצבעיצוב: שני רינג, סטודיו desiRing. צילום: אדריאן דודה

 

 

אמנות ישראלית חמימה


הבחירה של יפרח בן צבי: תמונה של מירב רוט ואורלי אפשטיין

 

באולם התצוגה של מעצב הרהיטים יפרח בן צבי דרש החלל היצמדות לתכנון לופטי פתוח, המוגדר על ידי הרהיטים עצמם. "היה לי חשוב ליצור בפינות הישיבה מראה חמים, ביתי ומזמין ועם זאת להיצמד לקו נקי. חיפשתי תמונת גובה ורטיקלית, שתמוקם במפגש שבין הספה לכורסאות, ותיצור ממד שתוחם את החלל ויוצר קומפוזיציה מאוזנת עם אווירה אינטימית. בחרתי בתמונה של האמנית מירב רוט, שהצבעוניות שלה משתלבת היטב עם הגוונים הניטרליים והמונוכרומטיים של הריהוט, והדמות מקבילה גם היא לקונספט של הפינה". מעל הספה מוקמו שתי תמונות של האמנית אורלי אפשטיין, שמציגות את הנוף העירוני בצבעוניות עזה שמתאימה לחלל. את התמונות יצרה אפשטיין בטכניקה משולבת הכוללת צילום, רישום וציור, מה שמעניק עומק ועושר לפינה.

 

תמונה לסלוןעיצוב: יפרח בן צבי. תמונה עומדת: מירב רוט, תמונות מעל הספה: אורלי אפשטיין. צילום שי אפגין

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד יחצנות נטו....

תמשיכו לפרגן לאמנים ישראלים.

המלצות נוספות
בודק...